Tvåbarnsmamma

Tjii har jag fått angående detta med Mollys sömn. Har juh saom sagt tidigare nämnt att hon sover som en stock och det fick jag äta upp inatt. Molly vaknade nämligen kl 4 imorse och tyckte att nu ska vi stiga upp. Tillslut somnade hon om men sov inte alls djupt utan sov 10-15min här och där. Efter kl 11 gav jag upp, jag skulle helt enkelt inte få henne att somna om. Tur som är så fast hon är vaken så är hon för det mesta på bra humör (så länge hon inte är hungrig), och om hon skulle vara tjurig så slår jag igång baby gymmet och då blir hon hur lugn och snäll som helst. Lr hon ligger snarare och skrattar och pratar till det.

Efter lunch någon gång så ringer pappa Mattias och meddelar att han är påväg till vårdcentralen då han gjort illa ryggen. Misstänkt sträckning lr ryggskott. Iaf kom han hem tillslut och jag har därefter blviit tvåbarns mamma då jag numera har två bebisar att ta hand om. Men vad gör man inte för den man älskar :) På tal om den man älskar, på fredag är ingen vanlig dag för det är min och Mattias dag <3 Mer om det senare.

Städningen hänger fortfarande över mig som ett svart litet åskmoln. Får ångest när jag ser mig omkring och känner mig skit kass. Jag önskar man vore stålkvinnan och orkade/hann/hade tid med allting här hemma. Just nu är inte orken på topp. Jag är kass, jag vet.
Önskar jag vore lika bra på att städa som min mamma. Där hon städat luktar det alltid så jäkla gott och jag fattar inte hur hon lyckas!? Jag menar, själv kan jag stå och putsa varenda cm av ett rum och lik förbaskat luktar det inte ens i närheten av den doft mammsen lyckas få. Hur gör du?

Näe, plöja igenom bloggarna som vanligt. Sen måste jag bege mig mot sängen. Min plan var att se en film men det svider så kopiöst i mina ögon så det är galet. Mkt står på schemat imorrn också *gäsp*
Godnatt Sverige!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0