26 år

Veckor, nja snarare månader sen sist. Som vanligt.
Men här kommer en liten update 😊


Till och börja med så har jag hunnit bli ett år äldre, alltså jag är nu mer 26 vårar och det blev jag i fredags (grattis till mig).
Så helgen har bestått av fika gäster, presenter och litervis med kaffe, och för att inte glömma alla grattis hälsningar. Tusen tack alla, ni är väl för underbara!

Molly har vart hos mig i två veckor nu medans hennes far har vart på hockey wm i Prag, och herregud vad vi hunnit mkt! 😃 mammas lillskorpa!


Över till något helt annat.
Jag har som antagligen väldigt många inte vet om, haft ett helvete i skolan sen, ja som jag minns det, fjärde klass.
Koncentrationen fanns liksom aldrig där, skolan vart svårare och svårare. Men prata har jag alltid kunnat och alltid gjort, så det var ju ingenting "fel" på mig. Jag var bara en dagdrömmare, lat, surrig, om jag bara skulle koncentrera mig, fokusera, prata mindre och sitta still, ja då skulle jag fixa allt.
På högstadiet hade jag lärare som sa rakt ut att jag är född dum i huvvet.
Gymnasiet hoppade jag av efter 1,5 år. Då hade jag fått nog.

Min yngsta lillebror fick diagnosen ADD för kanske 2 år sen nu? Och då började jag luska i det där då jag själv inte riktigt visste. Otroligt mkt stämde in på mig och för ett år sedan bad jag om att få utredas för ADD/ADHD. Så i år har bollen satts i rullning, och vet ni vad? På självaste valborgsmässoafton var det klart. Jag fick min diagnos, ADHD.
Väldigt mkt känslor på en och samma gång, men framförallt, så jävla skönt! Jag fick svar för min egen skull, jag är inte alls född dum i huvvet. Det finns orsaker till det mesta jag fått höra sen jag var liten, och istället för att jag kommer sitta och vara bitter över hur anorlunda allting hade kunnat bli, så är jag glad att jag nu vet! Nu ska/kan saker bli anorlunda, och jävlar det ska dom!!


Det är så mkt som hänt detta år. Mkt jobbiga/tuffa saker på alla möjliga plan, men nästan alla har i slutändan alla vänt till någonting positivt. Allting från separation, flytt, jobb, operation, endometriosen, vikt, människor, ja you name it!
Jag har insett hur extremt fina människor jag har runt i kring mig och är väldigt tacksam! 

Snart är det sommar och den välkomnar jag med öppna armar. Ska bli otroligt intressant att se vad den har att erbjuda.
Bring it säger jag bara, jag är redo för allt 💪🏼✌🏼️👌🏼


Bjuder på lite bilder

Här har ni mig från idag, 26 år och 15 kg lättare sen i julas. Har mkt arbete kvar, men fy faan så skönt det är!!














Det blev mer än en liten update, så har du orkat läsa allting, high five! ✋🏼


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0