3 underbara månader <3

Nu är min bebis hela 3 månader. Fast klockan är juh nu över 12 så hon är egentligen 3 månader och 1 dag om man ska vara petig ;) Men som sagt, 3 månader,...jag säger precis som de flesta andra föräldrar, Vart fasen tar tiden vägen?!? Det är ju knappt man hänger med!
Måste säga att det känns som att det har hänt jätte mkt sen hon var två månader också, vilket är så jäkla roligt att se! :)

Mitt lilltroll har börjat "prata" en massa. Hon älskar när man babblar till henne för då sätter hon igång och babblar och försöker härma en med samma toner. Hon är jätte mkt för att hålla en i handen lr försöka greppa fingrarna och känna på ens händer, särskilt när hon äter.
Hon älskar fortfarande sitt babygym ovanför skötbordet som hon JÄMT pratar med så fort man lägger henne på skötbordet. Hon ÄLSKAR att bada! Hon har börjat skratta när man busar med henne, särskilt när man sätter henne på benet och "studsar" med henne, och helst av allt ska man kombinera det med stora grimaser lr roliga/konstiga ljud. Hon spottar och dregglar en hel del, haha. Hon älskar att ha sina nävar i munnen, särskilt prata med händerna i munnen vilket inte är så lätt och då blir man förbannad, givetvis. (envis, vem kan hon ha ärvt det ifrån?!?)
Hon har börjat använda storlek 62 på kläderna med fortfarande inte helt övergett 56 (dock inte alls långt borta).
Finns massor mer men det här är det jag kommer på just nu :)

Förövrigt har damen vuxit 1dm sen födseln, hon är numera 60cm lång och väger ca 6kg (5915gram) och huvudmåtter är 40,5cm. (Utgår från måtten vi tog igår på bvc). Min älskade trollunge växer så det knakar och utvecklas så sjukt mkt bara från vecka till vecka. Molly ger mig så mkt glädje vareviga dag och jag är så fruktansvärt tacksam att det är just jag som är hennes mamma. Hon är min största skatt här i livet och det finns ingenting som jag inte skulle göra för den ungen.

Mamma älskar dig nu och förevigt  <3



Kommentarer
Sofia

Usch, hon var nästan äckligt söt på den här bilden. :) Sötunge!

2011-02-23 @ 08:01:32
URL: http://idamariasofia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0