Tur att man slutat förvånas...

Nu har jag vart på sunderbyn för att kolla upp cystorna. Jag hade en liten på 2cm på högeräggstock vilket inte är någon fara. På vänster äggstock hade jag dock en blodcysta på 7cm som satt fastklämd mellan urinblåsan och livmodern (vilket förklarar varför jag springer på tod som en höggravid).

Då till problemet, det finns 3 alternativ kom dom fram till. Antingen sätta mig på smärtstillande ihopp om att jag ska kunna vara så smärtfri som möjligt och hoppas på att cystorna försvinner. Risken att det funkar är väl lika med noll ungefär.

Alternativ två är att dom gör en vaginaltömmning (den "lilla" operationen). Problemet i detta är att i såna fall kanske dom måste sticka igenom urinblåsan för att komma åt cystan och läkaren hade ingen aning om det skulle skada urinblåsan lr inte.

Alternativ tre (vilket dom helst av allt INTE vill göra) lapraskopi (titthålsoperation). Eftersom jag är så fruktansvärt på insidan av magen är risken stor att operationen bokstavligt talat går åt h-vete med tanke på min ärrsammling.
Vilket då kan resultera i en massa blödningar i magen.
Så jippitjollahopp, vilket hoppas man på!?!

Han har iaf filmat med ultraljud och tagit bilder för att senare idag sitta ner med sina kollegor för att ta ett beslut hurvida dom ska göra med mig. Uppfattade dock inte riktigt om han skulle ringa idag lr imorrn?
nåja, den som lever får se.


Kommentarer
Sofia

Usch, vad läskigt! :( Finns det inget botemedel mot alla dessa cystor? :(



Ja, och tänk snart så tycker hon att du är pinsammast i världen, kastar igen dörren och skriker att hon hatar dig samtidigt som hon kutar till en merca med taskig baslåda. Brrrrr.

2011-04-19 @ 13:56:36
URL: http://idamariasofia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0