Vart förbi förlossningen

Igår kväll när jag klev ut ur bilen så lyckades jag med någonting som gjorde helt sinnessjukt ont! Den närmsta och bästa förklaringen jag kan ge, skulle vara att det kändes som om jag slet sönder vänster äggstock. Efter det hade jag ont i kanske en halvtimme innan det tillslut lugnade ner sig.
Under natten har jag lyckats med någonting liknande, på båda sidorna! Så idag, från det jag klev upp, har jag haft jätte ont på vänster sida kring äggstocken.

Pratade med min moster som defenitivt tyckte jag skulle åka in med tanke på att hon hade vart med om samma sak och då slet hon upp en liten reva i livmodern och började blöda när hon var gravid.
Smärta är ingenting jag inte klarar utav, däremot tanken att om jag inte skulle åka in och så visade det sig senare att jag har någonting inom mig som skulle vara skadligt för mitt barn. Huvva näe, jag skulle aldrig förlåta mig själv!

Så tillslut åkte vi in till förlossningen där det gjordes en CT-kurva (tror jag det heter :$) där man konstaterade att bebis bara mådde fint *PUUUST*. Sen gjordes även ett ultraljud för att kolla efter cystor. Några stora synliga hade jag inte, dock sa läkaren att jag kan lika gärna ha små.
Så vad var/är då denna smärta? Dom kom väl fram till två misstankar iaf. Den ena är att om jag haft någon liten cysta som smullit (Dock hade jag ingen stor samling vätska i bukten så det var ingen fara alls). Eller att jag slitit ut/till ligament/ledband kring livmodern.

Det enda jag vet med säkerhet nu är att bebis mår bra, då kan jag slappna av och fortsätta ha ont. För är det någonting jag är van att leva med men att fortfarande kunna koppla bort, så är det just smärta i magen!



Men som sagt, min skatt mår bra och det är den absoluta huvudsaken :)


Kommentarer
Madde

Oj vad läskit, men tur att allt var bra med den lille, men stackars dig som måste gå runt å ha ont :S

2010-10-01 @ 06:17:47
URL: http://honmadde.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0