Boat lite här hemma

Igår var jag ju som sagt på bla ikea med pappsen och lillebror. Förutom att äta köttbulllar så inhandlades det även lite saker till bebis, som t ex spjälsäng, täcke, kudde, madrasskydd, kisskydd (lr vad man ska kalla det haha), himmelsäng, handukar och en lampa. Sen till mig själv inhandlade jag lite doftljus och jag är mer än nöjd.
Kan ju ärligt säga att redan igår kväll när jag kom hem kliade det i fingrarna efter att få börja pyssla här hemma (läs; skruva ihop sängen osv), hade jag säkert gjort också om jag inte vore så sinnessjukt trött.
Nåja, det betyder istället att jag haft fullt upp idag. Har skruvat ihop sängen, häng upp himmelsängen och skruvat fast lampan på väggen. Sen har jag även hunnit med en massa svängar till tvättstugan och tvättat massa bebis kläder och sängkläder. Dock är jag fortfarande inte kvar, utan har kanske hälften kvar. Sen handlat, lagat mat och sedan äntligen fick jag parkera arslet i soffan och se Lule vinna över brynäs ;)

Igår var jag ju föresten även och hämtade vagnen som stått i Ryssbält. Nu står även den här hemma. Är supernöjd med den! Den är köpt begagnad från skeå för en riktigt billig peng. Fick även med en svart åkpåse, myggnät och regnskydd. Babyliften har vi ju som sagt köpt in helt ny från barnenshus :)
Ni kan ju tänka er själv hur fruktansvärt bebis sjuk man blir när man är omringad av alla dessa bebis prylar här hemma. I tv-rummet har vi inte bara bilbarnstolen mer utan nu står ju även vagnen här. Det börjar vara riktigt fullt! Nåja.

Bjuder på lite bilder :)

Lillebror äter ikeas köttbulllar för första gången i sitt liv. Han var mkt nöjd
även om hans min just där kanske säger någonting annat ;)


Våran snyggvagn nu äntligen på hemmaplan :)


Nu är som sagt sängen ihopskruvad, himmelsängen upphängd och lampan
sitter fast på väggen. Tycker det vart jätte mysigt! :)



Nu fattas nästan bara vår helt sinnessjukt efterlängtade bebis :)


Kommentarer
AnnMary

Men åh, vad mysigt. Hoppas bebis kommer snart!!!

2010-10-16 @ 12:55:15
URL: http://annmary.blogg.se/
sandra

Underbart ;) jag hade en rund säng till wille och den gillade jag SKARPT. men han sov aldrig i den och sover fortfarande med mig ;) hihiih.

2010-10-21 @ 14:49:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0