Blöjor, check!

Idag har jag och Mattias vart duktiga och inhandlat de första blöjorna. Har fått en jäkla massa rabatter från libero hemskickat som vi nu utnyttjat. Sen hade dom även 25 kr rabatt på pampers och paketet kostade orginal 30kr. Så vi fick ännu ett blöjpaket för 5 kr. Inte illa pinkat! :) Köpte även nappflaska, tuttar, amningsinlägg, tvättlappar och badolja. Så nu är det bara ett par saker kvar att inhandla så kan man mer lr mindre säga att vi börjar vara riktigt garderade. Dock detta med amingspump. Tjejer/kvinnor ge mig tips och råd någon?! Vad man ska ha och vart man kan köpa till bra pris. Hittade en enda på apoteket idag och den var el-driven och kostade över 500 spänn, och det kanske inte riktigt är vad jag hade tänkt mig :/ Så alla tips är guld!


Efter blöj-shoppingen var det middagsdags och lite senare så var det dags för hockey. Jag var laddat till tusen men matchen sög, Luleå spelade dåligt och färjestad vann. Jävla skit!
Törstade mig med en kladdkake muffins med jordgubbs glass och skivad banan. Det satt som ett smäck! ;D


Kommentarer
issa

Mitt tips är att vänta med amningspump. Risken är inte så stor att du behöver använda en. Och om du behöver en så går det ofta att hyra en.. Behöver man 'panikpumpa' så funkar det bra att göra för hand (kolla amningshjalpen.se), och ska du använda pump regelbundet över en tid så kan du nog få goda råd från barnmorskan :-)

2010-10-20 @ 18:32:21
URL: http://vildunge.wordpress.com
Veronica

Ang bröstpump kan du höra om nån du känner har någon som du kan få låna? Själv har jag faktiskt inte använt någon alls, har sett till att alltid vara i närheten då lillan behövt mat och de har fungerat bra i två månader nu och sen har jag "pumpat" för hand flera gånger i mindre skvättar, ifall de skulle behövs nån gång, som jag sen fryst in. Jag har då hela tiden haft gott om mjölk, vet inte om de kanske är därför jag klarat att få ut sån mängd mjölken för hand istället för med pump.

2010-10-20 @ 19:38:10
URL: http://jagerving.blogg.se/
Emelie

Tack för tipsen från er båda! Har också vart inne på att vänta med att införskaffa bröstpump då jag faktiskt inte har någon aning om hur min mjölkproduktion kommer se ut. Om jag överhuvudtaget lyckas amma? Iaf va det en bekant till mig som tyckte att det skulle vara bra att ha hemma ifall jag har mkt mjölk. I värsta fall får jag väl skicka iväg Mattias och köpa en ;)

2010-10-20 @ 20:03:16
URL: http://xplosive.blogg.se/
sara weiberg

Tjoo :-D Tycker också du ska vänta med att köpa. Om du har mkt mjölk och börjar pumpa för att tömma så produceras ännu mera mjölk. Brösten anpassas efter barnets matvanor. Du ska se sen ca dag 3 efter barnet är fött kommer brösten vara stenhårda i en dag lr två tills dom anpassat sig efter barnets matvanor. Så vänta och se ;-) Kram

2010-10-20 @ 21:03:06
Emelie

Hehe ja kan säga att jag har beslutat mig att vänta med köpet av bröstpump nu! ;D

2010-10-20 @ 21:20:48
URL: http://xplosive.blogg.se/
sandra

Jag tycker inte du ska vänta... jag gick ner till apoteket och köpte en bröstpump när jag låg på bb. det är ju as bra att ha. och i början så är amningsproceduren OFTAST svår att få igång. ju oftare du pumpar ju större risk är det att du får full fart på produktionen och det är bara bättre. på bb brukar personalen ge dig en pump (en elektronisk) som gör svin-ont. så köp dig en avant bröst pump (hand driven) du drar själv och den suger ur. det är lite finurligt att komma igång med den också (innan man förstår hur man ska dra "rätt") men sen sitter det som smort. och dessutom kan du ju pumpa och frysa in så kan ngn annan ta bebis om det skulle behövas... :) KÖP EN PUMP. avants är as bra och kostar runt 400-500 på apoteket. men den är värd det. när du sen inte längre vill ha kvar den... så kan du sälja den på tradera. du får tilblaka hälften av summan för dom är populära :) Kram

2010-10-21 @ 14:45:58
sandra

DU får inte en på bb. men dom ger dig en föratt du ska komma igång med mjölkandet. haha. det lät som att du fick en ... att ta med dig hem alltså. det var inte så jag menade. men dui vet, dom skickar ju inte hem dig föräns amningen funkar ;)

2010-10-21 @ 14:48:22
issa

Sandra - det måste ju vara av någon speciell anledning man får låna pump på bb. Antagligen för att barnet av någon anledning måste få i sig mycket mat ( då får man pumpa och barnet får tillägg) eller att barnet inte riktigt fått in rätt sugteknik än. Jag har inte hört talas om någon som behövt pumpa när allt varit helt normalt. Det tar ett tag innan amningen kommit igång men många åker ju hem samma dag eller dagen efter, utan att amningen kommit igång på riktigt..Jag fick pumpa eftersom dottern hade gulsot och behövde mer mat än jag kunde ge henne.

2010-10-21 @ 22:53:48
URL: http://vildunge.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0