Palt och förkylning

Idag har det paltas lös på mer än ett sätt. Rullar ju mest runt som en palt här hemma fast nu var det inte det jag menade, utan att idag har jag vart duktig och gjort palt. Sedan klämt i mig flera stycken. Fifaan så gott det är! Givetvis medkom den kända paltkoman och jag däckade två timmar. Var riktigt skönt!
Förövrigt läste jag på familjeliv för ett par veckor sen att palt tydligen ska kunna sätta igång en förlossning pga av att det är en svårsmält maträtt, haha! Det tror jag då inte ett dugg på. I såna fall borde jag bokstavligt talat ha "ätit ut" min unge med tanke på hur många paltar jag klämde i mig haha :P

Annars händer det inte mkt. Har givetvis suttit parkerad i soffan med min bättre hälft och spelat bingolotto och denna afton hade jag lyckan att vinna mig en hundring. Hallelujah! Gav dock lotten till Mattias då han såg så besviken ut när han inte vann något. Dessutom är han förkyld och extra ynklig ;) haha!
Håller på att tvinga i honom tea nu och hitills har han inte skrikit, kanske inte var så hemskt trots allt? Måste ju försöka få honom frisk innan det är dags för förlossning. Annars vill han väl ha all uppmärksamhet väl borta i sunderbyn, för ni vet jur hur det är enligt karlarna, HAHAHAAHA ;D

"- Ni kvinnor snackar om hur det känns att föda barn, då ska ni veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld!"




Kommentarer
bella

jasså så pass?jag tror stora syster + 19 dagar. sedan sätter dom väl inte igång nått om tappen inte har mognat?..Jag känner att jag har väldigt dålig koll, tur att jag ska till BM på tisdag.Vi räknar med ett december-barn!Ska hitta på alla projekt i världen nu för att fördriva min tid!Gott med palt=)

2010-11-14 @ 22:38:34
URL: http://bellaw.bloggagratis.se
bella

Kanske är två veckor då=)det var någon som sa att forskning visade på att det kanske inte alls är så bra för barnet att ligga kvar i flera veckor utan att bli igångsatt! Hur som helst, inatt har jag haft lite molande mensvärk, men så fort jag klev upp ur sängen och börja gå lite gick den över! Så idag blir det julklapps spaning för att fördriva lite tid=)

2010-11-15 @ 08:55:35
URL: http://bellaw.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0