Sunderbyn

Tjalle!
Ursäkta att jag inte uppdaterat på ett tag. Men som sagt så finns det en anledning till det. Har legat på sunderbyn i två nätter. Det hela började i onsdags natt. Började med att jag fick sjuka buk smärtor och insåg att nått är ganska galet. Så Mattias körde mig till akuten i Sunderbyn. Där konstaterade dom att jag hade mina cystor som vanligt. Men den största utmättes fortfarande inte mer än 2,44cm. Vilket den störst utmätta var den 10/2 då jag var och kollade upp det.
Sen hittade dom även en del vätska i buken på mig. Så dom la in mig och jag fick börja fasta ifall det skulle bli operation. Fick morfin sprutor i låret i hopp om att lindra smärtan och kanske få sova lite. Visst det lindrade smärtan, men sova kunde jag fortfarande inte göra. Hatar att ligga på äckel jävla sjukhus!

Nåja, på morgonen gjorde jag ultraljud igen och fortfarande var cystan på 2,44cm kvar. Men nu hade jag en till på 4cm! Vätskan i buken visade sig dessutom vara blod. Och cystan som hade vuxit fram på 4 cm är mest troligt blodfylld. Och läkarna vet ännu inte riktigt om den ännu fylls på med blod. Och dom vet inte irktigt heller vars ifrån jag blöder.
Helst av allt vill dom slippa operera ihopp om att min kropp själv ska klara av att "städa" undan blodet från buken. Men dom vet som sagt inte heller om min buk fylls med mer och mer blod just nu!?
Kände iaf att jag orkar inte ligga kvar på sunderbyn. Man mår faan bara sämre av att ligga där. Tur som faan att jag hade världens bästa Mattias vid min sida. Tack gubben för att du finns!

Lyckades iaf få fara "hem" till Mattias. Läkaren ville dock att jag skulle stanna över helgen. Över min döda kropp! Är så spy less på sjukhus. Och sen när man bara får ligga där och vänta och vänta och vänta. Och jag vet egentligen inte vad jag ligger och väntar på!? Så fick fara hem i utbyta om att jag måste direkt fara in på sunderbyn om jag känner sån smärta igen.

Just nu känns det hyffsat okej. Känns som att jag har flytande lava i buken. Men jag kan juh stå,gå och prata så man ska väl inte klaga!?! Har juh som sagt världens bästa Mattias som tar hand om mig. Han får mig att tänka på nått annat, vilket är så jävla skönt! Nåja, blir det blogg uppehåll så ligger jag väl på sunderbyn (som vanligt).
Men nu vet ni lite bättre iaf.

Nu ska jag börja bege mig till sängs. Ska bli helt underbart skönt att få sova i en skön säng och med Mattias som sällskap. Sover så jäkla bra med han! Har sagt det förr men jag säger det igen, han är bäst!



Over and out
Puss&Peace





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0