en helg fylld av färg och form

på fredag var det äntligen dags för att sätta igång med operation "göra om köket". Så jag började med att måla 3 av 4 väggar vita, men sparade den fjärde eftersom det skulle bli en fondvägg med tapet. höll på att tjorva med det tills mitt i natten innan jag häll på att somna ståendes.

På lördag blev det en seg och fartfylld morgon då jag skulle iväg till frissan. Efter många om och men så kom jag dit och var där i dryga 4 timmar. Det blev allt från att behandla håret med något som tvättade av det mesta av mitt svarta hår, sen färga till utväxten för att matcha det resterande håret, sen blonda folieslingor och en klippning på det. såå nöjd jag blev alltså! Ska dock fortsätta ljusa upp håret ytterligare ett lr två steg. Men det väntar jag med :)

efter frisören blev det fika med mamma och molly på stan för att sedan springa hem och måla köket ett varv till. Sen på kvällen tog jag och mamma en välförtjänt mor och dotter kväll som spenderades på allstar med mat och dryck. mkt trevligt! :)

denna dag har också gått till att fixa i köket så nu är väggarna klara. Så nu är det bara lite hyllor och sånt som saknas, sen är det klart. Är väldans nöjd med det också! En väldans bra helg med andra ord! :)

före


efter. *sneakpeak* (inte riktigt klart)




tapet gör sig dock inte alls rättvis på bild. mkt finare i verkligheten! Den går i ljusrosa/beige typ (?) fint idag! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0