6 månader

Idag var första dagen åter till mamma ledigheten. Dagen började med sovmorgon till 9.30 för att sedan ligga och mysa en halvtimme till i sängen innan vi tillslut steg upp. Lyx!
Sen har vi hunnit vara på bvc för 6 månaders kollen. Där kom man fram till att kotten nu väger 7740gram och är hela 68cm lång. Hon följer kurvan som vanligt, fast nu låg hon till och med lite över kurvan och det klagar vi inte på! :) Sen fick jag svara på massa frågor angående hennes utveckling osv. Då kom vi in på det här med hennes sömn, damen sover nämligen 4-5timmar på natten för att sedan vakna och äta vilket Eva (bm) tyckte var väldigt onödigt. Hon tipsade om att vi skulle ge henne havregryns gröt på kvällen innan vi lägger henne. Havregryns gröt alltså!?!? Jag tyckte det lät helt skumt men litar på henne så ikväll har lilltrollet fått sin första havregryns gröts portion där jag även balndade ner banan och mango pureé, och vilken succe! Har aldrig sett Molly smaska sådär mkt :) Ska bli jäkligt spännande och se hur hon sover inatt. Jag tror dock hon kommer vakna i vanlig ordning. Men, det återstår ju att se :) Vi håller iaf tummarna!
Annars skröt dom bara på henne som vanligt ;)

Köttfärssås och spagetti är smaskigt! ;)

Mina fina <3


Kommentarer
Sara W

Gröt mättar väldigt bra! :) Hon kommer säkert vakna om nätterna ännu men inte för att hon är hungrig utan av vana! :) Det är den där jäkla vanan man måste få bort :/ Emmy har vant sig att få dricka om nätterna nu efter hon hade en sån hosta så nu vaknar hon varje natt och ska ha dryck! suck :)

2011-05-24 @ 08:20:51
URL: http://saaraweiberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0