Tillbaks på ruta 1...

Jag förstod ju det.

Idag var jag till sunderbyn på gyn för att göra ultraljud och kolla om jag har någon cysta och vad tror ni hon hittade. Givetvis en blodcysta på 5cm på vänster äggstock. EN JÄVLA MENS HANN JAG HA INNAN ÄCKEL HELVETS JÄVLA CYST HELVETENA ÄR TBX!
Dock blir det ingen operation (än iaf) just för att jag har opererat mig så många gånger och är helt sönderärrad på insidan av magen vilket komplicerar en operation. Ska istället prova sätta in en p-stav (igen) då det är det preventin medelet jag tålt bäst hitills. Sen jag var 14 har jag bråkat med olika p-piller osv, tål ingenting :S hitills har jag hunnit testa trionetta, novlette, jasminepiller, mini-piller, novaring, kopparspiral, p-stav och jasmina. Finns inte så mkt kvar?! Som sagt är p-staven den jag reagerat bäst på, även om jag inte går utan biverkningar med den. Nåja. 1000kr dit, ingen summa jag hade räkknat med att punga ut den här månaden, men finns ingenting att göra. Funkar inte denna så vill dom sätta mig på¨"klimakterie behandling".....Det låter väl kul!?!
I värsta, värsta fall om inte cystorna ger med sig så kommer dom tillslut måsta plocka ut äggstockarna/livmodern och då ryker ju alla chanser att Molly ska kunna få ett syskon. Jag hoppas dock innerligt att vi hinner få ett till barn innan det skulle hända. Men det blir ännu inte på ett par år, så man vet ju aldrig.
Tur som är har jag iaf lyckas få ett fullt frisk barn, världens finaste lilla tjej och det kommer jag ALDRIG sluta vara tacksam över!

Mammas lyckopiller och stora kärlek. Herregud vad jag älskar dig unge!


Kommentarer
Johanna

Jag lider med dig! Jag vet vad du går igenom.. :(

2011-01-24 @ 22:17:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0