Hallonbladste

Hallonbladste - Oxytocin


Hallonbladste innehåller Oxytocin som är ett avslappnande och rogivande ämne.
Hallonbladste har sedan länge använts för att förbereda kroppen inför förlossningen. Det har ibland också använts för att starta förlossningsarbetet. Även efter förlossningen kan man med fördel dricka hallonbladste då det hjälper livmodern att dra ihop sig.

För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete bör man inte använda hallonbladste förrän vecka 35.

Har suttit och läsa mkt på familjelivs hemsida i brist på annat. Plus att jag tycker ibland man kan hitta en massa intressanta trådar att läsa. Har hittat en nu om detta med att sätta igång en förlossning. Ja jag vet att bebisen kommer när den är redo. Men det finns ju hur mkt tips och sånt som helst. Tror dock inte att någonting direkt funkar bara så där, men men. Hittade iaf en massa om detta med hallonbladste, inte bara att det ska sätta igång förlossningen utan att det förbereder livmodern. Har läst om jätte många som provat den och de flesta hade det inte satt igång nån förlossning på. Dock hade många upplevt att dom blödde mindre på förlossningen (de som fött flera barn då alltså), och att livmodern dragit ihop sig snabbare och läkt bättre. Visst, detta kanske bara är skrock. Men det är trots allt ett te från hälsokost som är helt naturligt och ofarligt så jag ser ingen som helst anledning att inte testa det :) Så nu sitter jag här med min första kopp och hoppas att det iaf ska smaka gott ;) Får återkomma sen om hur mitt "te-drickande" går ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0