Tjoooookiiiiis

Ja, det är okej att vara tjock. För det är modernt!
Nee skämtåsido. Börjar känna mig mer och mer som en köttbulle nu iaf. Kaggen har frodats en hel del sista tiden, det känns! Ungen ligger dessutom och sprattlar som en elvisp på turbo och har gjort de dom sista dagarna. Kanske bygger om?!?
Men för det mesta är det bara mysigt att det lever om där inne. blir liksom en ständig påminnelse om vad som faktiskt är på gång :) Även om h*n gärna skulle få chilla med gympan iaf nattetid ;) haha.

Har passerat halva graviditeten nu vilket är helt galet! Tiden bara springer iväg. Snart är det jul loch vi sitter med en liten kiddelito i famnen. Åååååh!

Tänkte göra som mååååånga andra mammor gjort i sin blogg iaf då och då under sin graviditet. Nämligen dela med sig lite fakta. Jaa, ni ser ju här nedanför vad jag menar :)



Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 1 full dag (v22+1).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 21 nov 2010
Du har 124 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kroppen: Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket. Många upplever den här tiden som en positiv del av graviditeten. Barnet är inte alltför tungt än och det är fortfarande långt kvar till förlossningen. Men alla är inte lyckliga och mår bra under graviditeten. En vanlig orsak kan vara oro inför hur livet med ett litet barn kommer att bli. Vissa blivande mammor är ofta sjuka. Det beror på att immunförsvaret påverkas så att det fungerar lite sämre under graviditeten.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.




Mellan dessa bilder kan man se att ja, jag växer faktiskt. Det är inte bara jag som inbillar mig ;)




Pöss från Faaaatzooo


Kommentarer
Zandra - Mamma till Thindra! :) ♥

Jo, tiden går skit fort! Hon låg ju precis i min mage känns de som eller ja, de var ju 3 veckor sen. Men 3 veckor i magen gick som myrsteg om man jämför med nu! :)



Tack så mycket! :)

2010-07-21 @ 09:51:54
URL: http://mammaijuni.blogg.se/
Johanna

Alltså Emelie vilken jävla mage du har fått :D Är såååååå glad för din skull.. Blir så tårögd när jag ser bilderna, jag saknar dej så mycket så det är sjukt! :( Puss och all kärlek till dig <3

2010-07-21 @ 20:17:05
URL: http://yokoo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0