Underbar sövning!

Kvällen startade bra iaf. En vanlig nattning brukar vara så att jag går och lägger mig med henne i vår säng, pluggar i tutten och bjuder på lite sång (inte vackert nånstans), men jag antar att det är min röst hon tycker om för hon blir lugn och brukar oftast somna inom en liten stund. Efter hon somnat lufter jag över henne till sin säng där hon sover resterande av natten.
Dock har jag ännu inte lyckats få henne att sluta äta på natten, och jag har provat det mesta. Vatten säger nästan alla att jag ska ge henne, men den funkar inte.

Nåja. Ikväll gick vi in i hennes rum, jag la ner henne i sin säng, gav henne sin välling flaska, släkte lampan och satte mig på stolen som jag ställt bredvid sängen. När hon ätit klart gav jag henne tutten och gick ut. Knäpptyst har det vart sen dess. Skönt!
Nu sitter jag och väntar på att hon ska ha sin flaska nr två, sen förhoppningsvis sova resterande av natten. Det är den flaskan jag vill ha bort så hon sover non-stop! Hur jag ska lyckas vet jag inte riktigt än, så har ni tips och råd får ni jätte gärna dela med er!

Kan ju erkänna att det känns väldigt tomt att inte ha hennes säng brevid våran och höra hennes små snarkningar... Älskade unge! <3



Kommentarer
Emma

Eftersom hon är så pass stor så behöver hon ju egentligen inte äta mer än flaskan innan hon somnar.. Men om hon absolut vill ha något så testa ge gröt en stund innan hon får välling för då än hon ju inte vara hungrig efter nån timme igen.. När Alwin svammlade och skulle äta på natten så fick han vatten vilket han protesterade mot först men bara man är konsekvent så funka de och fort så slapp vi tjorvet på natten

2011-12-04 @ 08:48:23
URL: http://emmastromback.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0