Mina sjuklingar

Jahapp, då var det bara jag kvar så är hela familjen sjuk. Lite äcklig info för känsliga kommer nedan, så sluta läs om du är känslig.
Nu har jag varnat dig!


Molly stackaren har skitit hela dagen lång. Det lilla hon har fått i sig har kommit ut...bakvägen så att säga. Bajset har vart grönt och slajm aktigt och luktat,....typ dött? Näe men var lr liknande, så jävla äckligt! Och när hon väl skitit så har det hamnat överallt. Jippitjohoo, poop everywhere! Dessutom har hon haft 39 graders feber på det, min lilla docka! :(
När jag var på apoteket för att köpa feber nedsättande så frågade jag om råd gällande hennes mage. Kvinnan jag frågade tyckte att jag måste kontakta bvc för att kolla upp det då bebisar torkar ut så snabbt. Sagt och gjort!
Fick en tid på jouren kl 18, dock fick vi inte komma in fören 19, såklart. Vad vore vårdcentralen utan väntetid?

Iaf skrek sig lilla damen genom undersökningen, det vill säga när läkaren lyssnade på hjärtat och lungorna, inklusive kollade hennes öron. Även när hon blev tempad i örat av sköterskan. Men när dom tog stick i fingret på henne rörde hon inte en min, inte ett ljud, nada, niet, nothing! Knasbollen min :)
Reslutat var iaf att ha extra koll på henne så hon inte blir sämre (dvs visa tecken på uttorkning).
Ikväll har jag iaf lyckats få i henne både gröt och ersättning så jag hoppas min lill loppa får behålla det.
Nåja, som sagt så är jag den enda som är frisk här hemma så nu håller vi tummar och tår att jag klarar mig!


Mammas nalle <3



Kommentarer
Lajsan

Om det är magsjuka så brukar tarmluddet försvinna för bebisar och kan då bli känsliga mot mjölk. (Något jag fått höra då Josse haft magsjuka)



Då kan det vara bra att dra ner på mjölk i någon månad så tarmluddet får chans att komma tillbaka :)

2011-09-23 @ 11:50:54
URL: http://lajsan.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0