Lördag, halloween, i kalix iaf

Då var snart denna helg slut och jag har tillbringat i stort sett hela veckan i kalix. I torsdags var det dags för farmors begravning och den var hur fin som helst! Knäppt som jag är så sitter jag alltid och biter ihop på begravningar, men som vanligt brister det när jag ska gå fram till kistan för att ta farväl. Vi var ett stort gäng som stod framme vid kistan. När farfar skulle ta farväl grät han så mkt så man knappt hörde vad han sa. Men hans sista mening hörde jag och den sitter som sten. "Snart kommer jag, då får vi vara tillsammans för evigt, min älskade Maria". Just där och då var det inte många ögon torra. Huvvaligen! Nu är hon iaf begrav och i himlen, jag hoppas hon har det bra där uppe. Fina farmor<3


Över till något annat. Idag har vi äntligen tagit tummen ur röven och farit på badhuset. Vi var med min moster och hennes två små pojkar, plus min andra mosters man och deras två busungar. Molly satt fast som en blodigel runt min hals till en början och var väldigt skeptisk till hela situationen. Efter 20-30 min hade hon dock helt ändrat inställning och var som en trimmad fisk i vattnet. Hon plaskade och lekte för glatta livet. Så badhuset blir det fler gånger. Dessutom somnade hon som en klubbad säl ikväll. Hon lär sova väääldigt gott ;)

Nu har jag kladdat ner litegrann, försöker komma ihåg att blogga varje dag, meeen ni märker juh hur bra det går ;) Nu ska vi äta daim kladdkaka och se på tv. Godnatt sverige!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0