MAGHELVETE!

Har tillbringat eftermiddagen på akuten med min fina skatt som återigen fått stock i magen :( Denna gång gav dom henne clicks (stavas?) Lavemang liknande iaf. Herregud så ledsen hon har fått vara. Mammahjärtat har hunnit gå i tusen bitar ett x antal gånger...
Fick vara med henne där borta tills proppen släppt. Tillslut kom den ut, större än en golfboll. STENHÅRD! Inte konstigt att hon har ont :( Imorrn ska vi tillbaka för att få en omgång till, sen kanske på torsdag också, men det får vi veta imorrn. Vette tusan hur jag ska göra för att få i henne vätska. Hon har börjat tvärtvägra flskan och nu när hon är som hon är i magen är det ju extremt viktigt att få i henne vätska. Tips tack!?!
Känns som att jag provat med allt...Hopplöst :S
Tur att hon får hjälp nu iaf. Vill ge dagens ros till kalix akuten som vart helt underbara. Kalix vården är inte helt skräp trots allt.


Dagens positiva är att lägenheten är färdig tapetserad redan imorgon. Så jäkla underbart! Så vi kanske åker hem imorrn, helt beroende på vad dom säger om Mollan imorrn.
Hade ju som sagt tänkt hinna göra nå naglar med när Mollan mår som hon mår vill jag inte lämna bort henne, särskilt inte då hon är så jäkla mammig när hon har ont :( Så jag är ledsen folket, men jag får nog ta det nästa kalix tripp :/

Nu ska jag dyka ner i soffan och se på tv med pappa ett tag. Sen blir det sova för jag är rätt seg i huvvet efter idag, har vart en jobbig dag. Ha det bra!

Mamma finaste <3


Btw, gulligt väder vi har.


Kommentarer
Anonym

oooh vaa söt hon är :)

2011-06-21 @ 23:59:59
URL: http://saaacha.blogg.se/
Zandra - Mamma till Thindra

Sätt lite socker i vattnet, för då blir det ju sött! :) & det brukar barn tycka om! :) Jag gjorde så med min dotter! & det gick ner hur bra som helst! :P :) Lycka till nu med magen.. ;(

2011-06-22 @ 09:48:38
URL: http://mammaijuni.blogg.se/
Frida

Isbitar eller isglass kanske? Såna som man kan göra själv med lite saft, är nog lite roligare att suga på än att dricka vatten :) Hoppas hon mår bättre!

2011-06-25 @ 20:40:33
URL: http://fiirpi.blogg.se/
Veronica

Vad jag är glad att jag sluppit sånt, hittills. Mercedes var lite hård i magen ett tag men då plockade jag bort att som ger den verkan på magen (äpple, banan och även om man märker att någon speciell mat ger det) och satte in typ päron, kiwi, majs, gröna ärtor, morötter, torkad frukt (ska vara lite laxerande och sånt som kommer ut "helt" sätter också fart på magen), extra fett i maten i form av olja och extra vätska även mellan måltiderna. Har inte haft problem sen dess, men vårat problem var aldrig så stort som ni verkar ha. Så googla på vilka livsmedel som har laxerande effekt, förhoppningsvis kommer ni en bit på vägen med det. Röra på sig är ju också viktigt, vet inte hur rörlig Molly är, men oavsett så är det bra att hon får ligga på golvet och göra så pass mycket som hon kan, då hon tillåter det själv alltså :)

2011-06-26 @ 07:39:46
URL: http://jagerving.blogg.se/
Jenny

Jag dööör, hon är så söt!!!

2011-07-01 @ 07:36:51
URL: http://jannny.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0