Nytt år, nya utmaningar

Har vart en riktigt trevlig söndag. Molly började med att göra mamma supernöjd. Molly har nämligen sen hon föddes haft ett mkt strikt mat schema om nätterna. Äta, två timmars sömn, äta, två timmars sömn, äta osv osv. Aldrig mer än två timmar mellan matvarven. Inatt vaknade hon och fick mat kl 03.40 sen somnade hon om och ville ha mat igen....kl 08.40!! Det är faan 5 timmars sömn! Jag höll på att smälla av när jag kollade klockan och insåg att jag för första gången på 6 veckor fått 5 timmars sammanhängande sömn. Hoppas verkligen det håller i sig :)
Sen på morgonen låg vi och mös i sängen ett bra tag innan vi tillslut steg upp. Mysunge!

Sen har jag suttit och gjort upp matschema och inköpslista för kommande vecka för från och med imorgon kommer jag och Mattias försöka oss på en stenhård LCHF kost. Vi var och handlade mat för tusen spänn så nu är kylskåpet full i LCHF mat. Ska bli så jäkla spännande och se hur vi ska lyckas haha ;D Blir att prova en massa nya recept osv. Provade bla baka Oopsie bröd till Mattias ikväll och dom vart en hit :) Ska prova baka ett annat slags bröd senare i veckan, måste bara få tag i fiberhusk först. En ingridiens som ingen verkar veta vad det är för något!? Jag antar att det är någonting man har i istället för mjöl. Testade iaf och fråga på coop. Kände mig jävligt smart förövrigt.

Jag: "- Ursäkta, har ni fiberhusk?"
Kassörskan: "- Vad sa du att det hette?"
Jag: "- Fiberhusk"
Kassörskan: "-...Ööööhm...Njaa...Vad är det?"
Jag: "- Jag vet inte?"
(SKRATT)


På kvällskvisten har vi haft filmkväll med Joel och Angelica. Var värre trevlig trots att vi såg en helt värdelös film haha! Nåja, vi fick oss en hel del skratt fast den var så värdelös som den var. (Notera att filmen var en thriller).
Nu ska jag passa på och dricka min älskade cola. För från och med imorrn blir det ingen sånt...typiskt.


Kommentarer
Sandra

Fiberhusk kan du köpa på Life (eller liknande). Det är små korn som man blandar för att få igång magen typ ;)

2011-01-03 @ 13:26:24
URL: http://isakssonsandra.bloggagratis.se
Annika Asplund

Fiberhusk finns på ica oxå, bland allergimaten. Vi använder det istället för ägg när vi bakar åt lillpyret här hemma som är allergisk mot ägg.

2011-01-06 @ 22:06:48
URL: http://thesearemythoughts.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0