Härligt

Idag började vi dagen rätt segt innan vi tog oss upp ur sängen. Har sovit väldigt lite i två nätter nu så jag känner att min skalle inte riktigt hänger med. Nåja, tillslut tog vi oss iaf upp och jag gjorde lunch och sedan i ordning Molly för att sen bege sig till bvc. Nu vägde mammas lilla guldklimp 4635gram och var 57cm lång. Hon följer kurvan bra nu som tur är :) Jajuste, hon har även fått igång magen så bajseriet fungerar som det ska *peppar peppar*

Efter bvc skyndade vi oss hem, matade Molly och packa ner henne i vagnen. Sen begav jag mig till stan med Angelica och Luisa. Var förbi åhlens men köpte nada (duktigt emelie) och sedan for vi på hanssons och tog oss en latte och svammlade på. Mkt trevligt om ni frågar mig :)

Efter stadrundan var det hem och laga middag till min stackars sjukling. Mattias har nämligen fått feber och är återigen förkyld. Lr hans förkylning tror jag snarare sitter fast i kroppen på honom. Tredje vändan han är förkyld på kort tid stackarn! Nåja, idag lekte jag med maten och då menar jag inte som barn gör, utan jag provade mixa ihop någonting själv. Hade ett recept på mozzarellafyllda paprikor med färs i ugn men kände inte för mozzarellan osv så jag gjorde någonting eget som sagt och jag måste säga att jag vart riktigt nöjd :)

Jag hade långa röda paprikor som jag delade. Smörade botten av paprikan med philadelphia. Sen stekte jag färs och blandade i taccokrydda. sen när med taccofärsen i varje paprika båt (såg ut som båtar), sen toppa med texmex ost blandat med västerbotten ost för att seda snöra in i ungen tills osten hade fått lite färg. Serverades med sallad, hot salsa och min egengjorda vitlöksdressing från igår. Säger som Maria Montazami själv skulle ha sagt, "-MUMS!"

Sammanfattar dagen: Wonderbra! Fler av dessa tack :)

Ser inte lika gott ut som det var, men bjuder på en bild ändå ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0