Min stackars bebis :(

Idag var vi framme vid dagen jag så länge bävat mig för, nämligen mollys vaccinationsdag. Molly fick sitta i Mattias famn så skulle sköterskorna sticka henne i varsitt lår och jag stod framför henne. Det sista hon gör innan dom sticker henne är att ge mig ett fet smajl och sedan när dom stack henne vart hon ju total förtvivlad. Herregud vad hon fick vara ledsen! Har aldrig hört henne gråta sådär mkt :'( Mitt mammahjärta gick i tusen bitar på plats, men jag lyckades hålla tårarna borta genom att nästan bita av min egen läpp. Men men.
Tur som var höll gråten inte i sig alltför länge. Hon fick krypa ner hos mig och efter att ha myst ett tag var hon ganska nöjd som tur var :) Min älskade lilla kotte! Nåja, nu är det iaf gjort och två månader tills nästa gång...

Nu ligger hon brevid mig i soffan nerbäddad och snarkar :) Än så länge har hon då inte fått någon feber så vi får väl hoppas det håller i sig. Vi har iaf laddat upp med panodil i medicinskåpet ifall att.
Nu sitter jag och planerar lite inför dopet och letar efter outfit. Har hittat någoting superfint som jag kanske inte vanligtvis skulle använda, men samtidgit känns det lite kul. Nåja, får se vad det blir :)
Nu ska jag kika vidare, kanske kladdar lite mer sen :) Cya!


Kommentarer
Sara W

Sprutorna är verkligen hemska :-( Men är nog värre för oss än för dom ;-) Men fick tips av vår barnmorska att till dos 2 ge en panodilsupp en halv timme innan man skulle dit för det kan lindra smärtan från spruta 2 :-) Och hon skrek faktiskt inte lika mycket då vi gjorde det :-) Ett tips bara ifall att :-) Hoppas ni slipper feber och de!

2011-02-21 @ 21:04:17
URL: http://saaraweiberg.blogg.se/
REBECCA

nej, stackars molly:(

men åh! vad blir det för outfit?? :)

2011-02-22 @ 19:07:48
URL: http://ohmycarotte.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0