Min mamma är min barnvakt

Som sagt befinner jag mig i Kalix just nu och blir här tills på onsdag eftermiddag. Min käre pojkvän är nere i Skåne med jobbet och gör nå hemliga grejer haha. (Militär prylar). Han har iaf åkt imorse och kommer hem på onsdag som ni kanske förstod. Dock vägrar han lämna mig hemma själv, vilket kanske inte är så underligt med tanke på att jag är höggravid och vår kära dottra kan anlända precis när som helst nu.
Så min mamma får agera barnvakt åt mig utifall någonting skulle hända, låt säga att värkarbete lr liknande skulle sätta igång *peppar peppar*. Mattias har dock gett klara instruktioner till bebis att vara snäll med sin mamma och stanna inne tills på onsdag iaf. Får väl se det som ett lydnads test ;)

Förövrigt har jag sovit som ett arsle inatt (det första jag kom på). Har sovit i min lillebrors säng med det kändes som om jag lika gärna hade sovit på golvet. Fy ursch och fan vilken sinnessjukt oskön säng. Har juh sovit i den förr, dock inte som höggravid, men då var det inga konstigheter. Sen har jag vaknat av 8 olika samtal/händelser på min mobil och det gjorde inte min morgon till någonting bättre.
Gick imorse efter att ha blivit väckt av ett samtal från mamma till hennes säng. Tack gode gud var den något skönare och jag slapp grina varje gång jag skulle vända mig. Sov till och från ett par timmar och drömde mardrömmar hela tiden. Jippie! Hoppas på en bättre natt nu till natten. Skulle juh bara fattas att det blir nå värkar inatt....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0