Hemkommen från BB

Men utan bebis. Har haft en minst sagt hektiskt natt inatt. Tyvärr inte av värkar lr tecken överhuvudtaget på att bebis skulle vara påväg. Min underbara klåda fick mig inatt att bli vansinnig. Har inte kunnat sova någonting utan legat och panik kliat mig över hela kroppen. Tillslut klev jag upp och duscha i kallt vatten i ren panik, bara grät och grät i panik. Ingenting hjälpte :/ Tillslut ringde jag in på akuten och dom hänvisade mig till förlossningen och dom ville att jag skulle komma in. CT-kurvan visade (som vanligt) att bebis bara mår bra och leker rövare inne i mig *puuh*. Sen fick jag någon medicin mot mit klåda (den hjälpte förövrigt inte ett skit). Fick även lämna blodprover.

Svaren innan proverna skulle ta ett par timmar innan dom kom så dom ville att jag skulle övernatta på BB så dom även kunde ha lite koll på mig. Så jag har tillbringat natten där (lr rättare sagt dom få timmar som var kvar av natten). Har dock inte lyckats sova fören mellan 7-9 imorse, då till och från också. Är lagomt seg i huvve nu vill jag lova.

Efter lunch tiden så gjordes det ultraljud för att kolla att bebis är färdig växt (ifall det blir igångsättning). Och hon var precis lika stor som hon skulle vara. Fick beröm för vilken "fin" bebis jag har ;) Sen kände hon på livmodertappen hur mogen jag var, och visst hade jag börjat mogna. Sen tror jag att hon gjorde hinnsvepning på mig (hon sa faktiskt inte rakt ut vad hon egentligen gjorde), men med tanke på vad jag läst om hinnsvepning och vad jag nu fick vara med om så har jag jäkligt svårt att se att det skulle vara någonting annat. Förhoppningen utav detta är iaf att det ska sätta igång av sig själv närmsta tiden.

Annars blir det att ringa min bm på måndag för att boka in ett galla prov på tisdag lr onsdag. Detta prov skall sedan skickas till umeå. Om det visar sig att jag har hepatos och ingen bebis valt att titta ut, så blir jag igångsatt. Jag hoppas dock att hon väljer att titta ut självmant under helgen.
Blev iaf efter många om och men hemskickad och fick dessutom utskrivet några ännu starkare tabletter mot klåda, så jag hoppas verkligen dom funkar. Har knappt sovit någonting på två dygn så jag är helt slut i huvvet. Har släng i mig en tallrik gröt och nu är tanken att gå och gräva ner mig i sängen ihopp om att få sova ett par timmar. Hade planer på att duscha men jag känner att jag orkar verkligen inte det.
Om ni undrar varför jag är så pass "knasig" att jag väljer att blogga nu när jag kommit hem är mest för att det är vääääääldigt många som vill veta vad som hänt. Så istället för att ringa runt till alla och förklara så kan jag nu hänvisa dom till min blogg. Näe, nu ska jag sova!!


Kommentarer
ellenojag

Trodde fan först att ni kommit hem med ert lilla nytillskott, får inte luras så där med rubriken ;)



sov nu så gott!!

2010-11-12 @ 20:43:08
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Bellaw

Nåå din stackare! Ni har nog ute eran bebis innan oss;-)Krya på dej o hoppas du får dej lite sömn! Är barn o hundvakt då resten av familjen/släkten är på idol;-) Jim blev lite orolig när d var dålig täckning där.. Ha ha..Du får väl uppdatera om d händer nått, håller utkik på bloggen! Lycka till! Kram

2010-11-12 @ 22:52:28
URL: http://bellaw.bloggagratis.se
Sara

Huvva, förstår precis hur det känns.. jag har ju hepotos och haft det nu i två månader.. det är hemskt.. huden är typ sönderkliad pga av all klåda..



kom ihåg att på måndag om du ska ta prover så måste du vara fastande från midnatt.. alltså inge mat eller dryck.. hoppas allt går bra, och sköt om dej! <3

2010-11-13 @ 09:48:18
URL: http://saraalundqvist.blogg.se/
Maria

Kul att se dig snabbt idag! Fiiiin mage! :)



Hoppas att eran lilla bebis tittar ut snart! Vet att de är jobbigt sista tiden och då födde jag ändå en vecka förtidigt men tack o lov för det ;) Hinnsvepning är förövrigt en bra grej, brukar snabba på, gjorde då de för mig men jag gjorde iofs tre st :D Men hjälpte sen när jag blev igångsatt, gick fort som attans!



LYCKA TILL!

2010-11-13 @ 20:36:57
URL: http://slaria.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0