Stackars älskling!

Molly gumman har fått så problem med att bajsa stackarn. Det är sen hon börjat få ersättningen :( Hon bajsar max en gång per dag och stackarn är jätte gasig i magen. Är jätte noga med att inte sätta för mkt pulver. Har anti kolik flaskor som vi matar henne med. Har även provat med messmör men det verkar inte hjälpa alls :/ Vad tusan ska man göra med en sån här liten? Hon är ändå inte så hon grinar och skriker av smärtor, men hon stonkar och stönar och är tillräckligt bekymmrad över det för att det ska göra ont i mig. Känner mig så hjälplös :( Min stackars älskling!
Så nu ber vi till bajs gudarna, låt min dottra bajsa tack!



Kommentarer
Sara W

Det ska nog inte vara någon fara om hon inte har synbart ont. Flaskbarn bajsar mer sällan än tissebarn. Har du annars frågat på BVC om du känner dig bekymrad? Dom brukar kunna ge bra råd för att lugna ner ens "mammanerver" ;-) hehe

2010-12-15 @ 20:11:18
URL: http://saaraweiberg.blogg.se/
Bella & Folke

BM tipsade mig om miniform o några droppar från semper som finns på Apoteket att använda mot trög mage! Sen vet jag faktiskt inte om man får ge "rent vatten" åt dom när dom är såhär små? Nu blir d sängen, var tänkt att jag skulle amma lite men Folke vill sova;-) Natti natti! Kramar

2010-12-15 @ 22:51:37
Vi2blir3.se - Malin

Semper Biogaia probiotika droppar :) fråga efter de på apoteket!

2010-12-16 @ 20:36:38
URL: http://vi2blir3.se
Vi2blir3.se - Malin

Sen vet jag inte vart sara fått infon om bajseriet angående ammade barn eller flaskbarn. En ammande bebis kan inte bli förstoppad därav är de normalt att bajsa så som varje dag till var 10:e dag medan ersättning lätt kan ge upphov till fröstoppning eller retningar i deras små magar då dom inte riktigt är formade för de :-) men som sagt prova biogaia droppar probiotika(probiotika betyder förebyggande medan antibiotika är åtgärdande) - de är bättre än miniform, vi ger biogaia på barn för de har en bättre bakteriekultur :)



Lycka till :)

2010-12-16 @ 20:40:22
URL: http://vi2blir3.se
Maria

Kul att se er idag, helst lillasnuttan!



Trist med hennes tröga mage, vet som sagt hur jobbigt de kan va. Vad använder ni för ersättning åt henne? Vi körde enbart på semper lemolac, funkade kanon.. provade de andra först men de funkade åt h...! Men sen de enda goda rådet jag kan ge er är att bär henne, ofta eller hela tiden.. då kommer fisarna lättare ner, tyngdlagen du vet :) Sen tålamod! De blir lättare.

Kram!

2010-12-18 @ 20:47:23
URL: http://slaria.blogg.se/
E

När vår dotter hade kolik så körde vi med nutramigen (mjölkfri ersättning) den var mildare mot magen plus att vi körde med sempers magdroppar och babymassage 1-2 ggr per dag. Hon blev som en ny unge. Men visst var det jobbigt. Usch och fy. Du behöver dock en läkare som skriver ut nutramigen. Men det ska inte vara några problem.

2010-12-20 @ 10:25:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0