Min tjej växer

Idag blir Molly 2 veckor, 14 dagar, saaaay whaaaat?! Nyss satt man och gnällde på tjock magen och nu sitter man här med en bebis på två veckor :) Tiden verkligen springer iväg. Mattias pappadagar är juh även slut nu så jag och Molly är hemma själv för första gången. Vi har tagit en sovmorgon (legat länge i sängen) och sedan vart på bvc för att kolla vikt och längd. Längden hade hon ökat med 3cm men vikten var bara 80gram och den "brukar" väl ska ligga kring 150gram. Dock har ju min lilla tjej magknip till och från så barnmorskan trodde att det kan hänga ihop. För mjölk har jag och äter gör hon, massor. Men annars är det bara skryt på bebis, hur fruktansvärt lugn hon är plus att hon hänger med så bra med ögonen :)

Efter bvc for vi på coop och handlade och jag säger då det, jisses vad folk stannar en börjar fråga en massa om ens barn. Sen är det lika många som börjat skratta när dom insåg att det var en bebis som låg i stolen och inte en nalle (hon har juh sin nalle overall) haha. Men hon är juh min lilla nalle ;)

Nu är vi hemma igen och jag väntar på att lilla tjejen ska vakna så är det dags för mat. Efter det tänkte jag försöka passa på och äta, kanske ta en powernap på det sen också? Mamma Emelie har nämligen en skön dunkande huvudvärk... blä! Hoppas den gått över om ett par timmar för jag hade ju planer på att dra en tur med vagnen. Är ju jätte behaglig temperatur ute så :)

Mammas hjärta <3


Kommentarer
Sara W

Dropparna där funkar kanonbra! Min vän Lotta ger dom till sin unge och magknipet hos henne har försvunnit helt :-)

2010-12-06 @ 20:31:47
URL: http://saaraweiberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0