kräk kalas

Idag var det som sagt dags att åka till bvc för att mäta och väga Molly. Skulle vara där kl 1 och 12.45 steg vi utanför lägenhets dörren där jag ställer ner molly, vänder mig om och låser ytterdörren. Vad händer? Jo Molly börjar spy, floder! Hon fyller sin overall både invändigt och utvändigt :/ Typiskt! Då vart det eld i knutarna. In och slita av kläderna och tvätta av henne och stolen så gått det går.
Tur som fasen så köpte vi ju en ny åkpåse overall till henne för inte så längesen annars hade vi stått utan. Dock är det fortfarande för stor så hon såg ganska kul ut i den. Såg ut som om jag hade klätt på henne en sovsäck haha!

Iaf tog vi oss tillslut iväg. När vi väl kommer fram till vårdcentralen finns det givetvis ingen parkering. HEJJA! Stressad som en gris kör jag runt ett par varv då en bil tillslut körde ut från parkeringen och jag fick mig en plats. Suck, stonk och stön innan vi tillslut står i receptionen och ska anmäla oss. Jag ber om ursäkt att jag är sen och uppger sedan Mollys personnr och då får jag höra att vi har tid kl 14. Så istället var vi på tok för tidiga. MAAH!
Trodde jag skulle få damp! Nåja, bara gå och sätta sig i väntrummet. Där vände vår otur och vi fick gå in nästan direkt. Dom som skulle ha varit innan oss hade avbokat. Så jävla lägligt! :D Dessutom hade min älskling gått upp 170gram och väger nu 3760gram. Skööönt!

Efter bvc besöket skyndade vi oss hem då jag hade en hungrig dam med mig (stackarn spydde ju upp all mat och var tom  i magen). Så vi mös ner oss i soffan och såg på DH (sista avsnittet innan uppehållet), och jag säger då det, herre jävlar vilket spännande avsnitt! De ni! ;D

Chillarn ;) <3


Kommentarer
Bella & Folke

Oj inge kul med spya, som tur var verkar inte Folke vara någon spy-bebis än(peppar peppar);-) Vi ska o väga oss imorgon! Så hon hade gått upp 170 g på en vecka? När vi börja med ersättning gick Folke upp 130 g på 2 dagar och sist vi var hade han gått upp 150 g men på 10 dagar, ska bli spännande att se vad vågen visar nu! Försöker verkligen få i han mer, men han vägrar! Har du helt gett upp amningen nu eller? Jag brukar iaf försöka amma 2ggr/dag(+ ersättning) men har varit lat dom senaste dagarna!

Vi hade först en V70 men den började ha gått långt så vi bytte till en Mazda som vi inte alls var nöjda med så det slutade med en A4 så jag trivs super med!Förresten Molly är en riktig sötnos;-)Nu börjar gubben vakna, dags för lite mat=) Sköt om er!

2010-12-13 @ 19:44:55
URL: http://bellaw.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0