Ligger på Sunderbyn, fortfarande...

Ja nu har jag vaknat upp lite från dimman. Har äntligen fått sova ett par timmar i sträck och nu har jag även fått äta lite. Så äntligen känns det som att ögonen kan fokusera på en plats rakt fram och inte rullar i hela huvvet haha. Nå så här ligger det till.

Torsdag (igår) morse sövdes jag vid 9.45 och efter det höll dom på att operera mig återigen. Fick göra titthåls denna gång och udner operationen hade dom lyckats skära i något ärr (i mig) så för att dom skulle få stopp på blödningen var dom tvungna att skära upp ännu mer. Så nu är jag uppsprättad och igensydd över helva magen. Annars gick operationen bra, dom fick bort cystorna.
Den tråkiga nyheten efteråt var att jag fick veta (mest troligt varför) allt är som det är. Lider av en slags sjukdom som jag själv egentligen inte riktigt vet vad den innebär. Satt dock och googlade lite på den igår och hann läsa att dom med mina symtom (starkast symtom) måste behandlas. Men på ett sätt är det skönt att äntligen fått ett svar, även om resultatet inte var det roligaste. Så nu håller jag tummarna.

Nåja, efter att ha tillbringat ett par timmar på uppvaket så ville dom ha mig att försöka gå på toa eftersom jag då hade fått i mig två festisar. Jag klarade inte ens utav att sitta rakt upp i sängen utan att det kändes som att jag hade den värsta fylla ni kan drömma om. Tillslut rullade dom sängen till toaletten och jag skyndade mig in på toa. Men lika snabbt tbx till sängen för precis allt flimmrade i hela huvvet. Dom rullade tbx sängen och jag hann få mig en spy påse, sen var jag återigen tom i magen. Sköterskan sa att jag var likblek i ansiktet och vägrade släppa hem mig. Så jag fick rulla in till en avdelingen jag vid det här laget är så van vid, avdeling 49. Alla sköterskor är jätte gulliga här, nästan lite för gulliga för man får knappt sova :P

Igår kväll vid kl 23 fick jag veta att det har börjat blöda i min mage. Ett sår efter operationen har antagligen gått upp så min buk han fyllas upp en hel del. Inte undra på att man varit fladdrig som ett lakan och vit som ett spöke. Så denna natt har jag fått två påsar blod. Efter det vart jag piggare.
Vaknade dessutom inatt av att jag fick en spruta rakt in i magen, det var inte så jäkla spännande. Inga problem när dom stack in den (tur att man har massa fläsk), men när dom sprutade in vätskan, fy farao säger jag bara.

Men idag har jag vart så mkt piggare. Dom har hunnit ta blod 3 gånger från mig. Så här fylls man på och tömms lika snabbt haha, näe men skämt åsido. Tror iaf mina blodvärden är okej nu igen eftersom dom inte sagt någoting annat!? Däremot vägrar dom släppa hem mig idag ifall blödningen sätter igång igen, visst är man purken över det, men samtidigt har jag väl ingen lust att få åka ambulans in till Sunderbyn återigen. Är väl då ligga bra och ligga och dreggla här. Det positiva är ju att man plingar på en knapp så kommer dom springande med vad du nu vill ha. Synd att man inte hade en sån klocka hemma ;) Haha!

Näe men nu vet ni ungefär lika mkt som jag vet om vad som har hänt. Jag har ingen aning om hur länge jag blir här? Jag hoppas juh och håller tummarna på att jag får åka hem imorrn igen. Annars kommer jag juh hinna få liggsår, bläää! Näe, nu ska jag glo vidare på nå skräp på tv. Tack alla ni som är så oroliga och gulliga för mig, ni är guld värd! :) Men kom ihåg att det är batman sunderbyn har att göra med ;)


Min första påse blod under natten.


Har fått kanyler överallt i stort sett haha





Min otroligt snygga och uppblåsta magen. Som ni ser där stora plåstret är
så är det inte ett 1 cm stygn som döljer sig som förr. Nu är det som sagt
4-5cm. Fy i helevte hur min mage kommer se ut sen!


Kommentarer
Bertils

fy farao vad jag tycker synd om dig gumman! hoppas allt blir bra nu efter alla omständigheter :)

2009-09-04 @ 22:59:19
Madde

Usch usch låter inge trevligt de där gumman, krya på dig, å hoppas att allt blir bra med de där nu :)

2009-09-05 @ 11:30:49
URL: http://honmadde.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0