Det är väl bara att vänja sig...

Som sagt har jag väl skrivit så där lite halv skumt i bloggen, men det har ju givetvis sina förklaringar. Nu tänkte jag dock göra det mindre förvirrande för er genom att berätta. Det är faktiskt inte allt som vart jobbigt sista månaderna, men en mkt stor anledning är det juh trots allt.
Det är nämligen så att mamma och pappa ska separera, lr det har dom väl egentligen redan gjort. Jag fattade då det som att skillsmässo papprerna var påskrivna och inskickade nu. Iaf har mamma fått sin lägenhet idag och flyttat in där.
Pappa ska försöka få råd så han kan bo kvar i huset i Ryssbält.


Ville lär väl bo för det mesta hos mamma med tanke på att han är en riktig "Mama´s boy" medans Dennis hellre skulle klä sig i rosa än att bosätta sig i Kalix, så han lär väl för det mesta bo hos pappa. Jag är helt ärligt glad att jag inte bor hemma mer. Det hade vart så jävla mkt jobbigare i såna fall. Nu slipper jag fundera över hos vem jag ska bo, närjag ska bo där osv. Däremot går man juh med klumpen i magen och undrar över hur småbrorsorna egentligen tar detta. Visst dom säger att det är väl ok. Vi alla barn är juh iaf överens om att hellre två välmående föräldrar på olika håll än två stycken som inte alls mår bra tsm.


Anledningen varför jag inte skrivit detta tidigare kan ni nog räkna ut själva. Jag menar, visst jag är dryga 20 år och ska föreställa vuxen, men i ett sånt här läge blir man faan barn på nytt. Jag tror faktiskt att dom flesta "barn" givetvis vill ha sina föräldrar tsm. Mina föräldrar har vart tsm i 22 år. Mamma var 16 och pappa 19 när dom träffades, som 17 åring blev mamma gravid med mig men hann fylla 18 innan jag kom ut. Sen har det vart dom, alltid. Nu är det inte längre så och jag har märkt på mig själv att detta är ingenting som kommer gå in i min hjärna. Har nämligen ställt in min hjärna på "koppla bort". Men nu när mamma väl har flyttat måste jag juh liksom försöka börja inse att jag nu inte längre har två föräldrar som bor tsm, jag tillhör nu mera skaran "skillsmässo barn".



Oavsett vad är min föräldrar bäst och jag skulle aldrig byta dom mot någon annan mamma lr pappa, någonsin!
Älskar er <3



Kommentarer
carro

lite paff jag blev då mamma sa det! det trodde jag verkligen inte. hoppas allt är bra iaf.

2009-11-25 @ 16:41:22
URL: http://caarroekholm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0